Naar Tikal , Guatalama - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu Naar Tikal , Guatalama - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu

Naar Tikal , Guatalama

Door: Marc van Hamersveld

Blijf op de hoogte en volg Marc

08 December 2014 | Guatemala, Tikal

Na een verblijf van 1 nacht in Belize, zijn met een taxi vertrokken richting de grens met Guatamala.
ons doel: De maya tempels van Kital.
Onze taxi driver scheen naast dit beroep ook tour gide te zijn, zodoende kon hij veel vertellen over het hedendaagse Belize als de geschiedenis van dit midden amerikaanse land.
Het land wat in 1981 onafhankelijk werd, maar nog wel steeds geclaimed wordt door Guatamala.

De reis leidde ons door uitgestrekte weides, waar runderen graasde, maar ook laagland mangroves, en kleine dorpjes waar de amish gemeenschap leeft, voornamelijk afkomstig uit Duitsland, wat enigzins opmerkelijk is.

Na +- 2 uur kwam de guatamala border in zicht en namen we afscheid van onze taxi driver.
Voor we onze reis naar Tikal konden gaan voortzetten werden onze paspoorten voorzien van de benodigde stempels, en hadden we snel alweer een gids aan onze been hangen met een weer "an offer you can,t refuse".
Voor een schamele 650 een reis van 2 uur in een comfortabel busje naar Kital, een prima deal.
Deze keer geen hele verhalen, Spaans - Engels gaat niet hand in hand.
Bij het park aangekomen, even wachten tot 15.30, vanaf die tijd is het ticket voor zowel de huidige dag als de volgende dag geldig, we blijven toch Hollanders.
Binnen dit park hebben we, tot op heden, een goede beslissing genomen om een private tour te boeken die om 04.00 am van start gaat.
Slapen doen we in 1 van de 3 resorts die het park rijk is.
Lekker relaxed, hangmatjes, veranda en ook nog midden in de jungle, wat wil je nog meer.