Doorreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu Doorreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu

Doorreis Chili

Door: Marc van Hamersveld

Blijf op de hoogte en volg Marc

28 December 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

We schrijven 27 december, vanochtend zijn we vertrokken naar Chili, per bus. Een reis van 8 uur inclusief de handelingen aan de grens die zo'n 1,5 uur in beslag nemen, het is tenslotte geen continent met open grenzen zoal wij in Europa al enige tijd kennen. We hebben voor vertrek nog wel wat chocolade ingeslagen bij Mamoeska, voor mij de enige chocolade winkel waar ik koop, dit vanwege de mooie uitstraling en het grote assortiment aan chocolade, zie foto’s. Hopelijk lukt het deze keer wel de chocolade mee te krijgen naar Nederland, ik heb in tegenstelling tot de vorige keer, zeven jaar geleden gekozen voor een iijzeren trommel ipv een verpakking van karton, de kan is groter dat het lukt deze keer.

Voor vertrek, en tijdens het ontbijt hebben we afscheid genomen van Maria en Gen, de meiden uit Australië waar wij een vier mee zijn opgetrokken, Maria luistert overigens ook de top 2000 via de App, mijn enthousiasme heb ik over kunnen brengen 

Ik zou bijna vergeten te vertellen dat we de avond ervoor, 2e kerstdag voor de laatste keer deze vakantie steak hebben gegeten, wat uiteraard weer van sublieme kwaliteit was, niet te evenaren laat staan te overklassen, gewoonweg fantastisch! Een jongen uit Australië, deze was via via meegekomen en maakte voor het eerst kennis met de Argentijnse biefstuk, leuk om hier getuige van te zijn, een LIFE Changing moment 

Na aankomst in Puerto Montt vrijwel direct door naar Santiago de Chili, per vliegtuig. Na een overnachting in deze stad Corjan de volgende ochtend verwelkomt op dit continent en de volgende vlucht gezamenlijk afgewacht, deze gaat pas aan het eind van de middag vertrekken en als bestemming hebben: San Pedro de Atacama, een echte woestijn dorp in Chili. Een enorme ervaring om echt midden in de woestijn te laden, enkel zand aan de horizon.

De rit van een uur van het vliegveld geeft ons een surrealistische aanblik van het landschap dat iets weg heeft van een maan landschap. De ondergaande zon zorgt voor een magische gloed, de aarde kleurt donkerrood. Het hostel, bij aankomst, doet aan als een hostel voor jongeren en dat zal ook blijken de twee nachten die wij verblijven. Veel muziek tot laat en luide gesprekken zorgen voor korte nachten. San Pedro de Atacama is toeristisch gezien de vele restaurants, souvenirs shop en bars. We besluiten snel een tour te boeken naar Uyuni Bolivia, een driedaagse tour over de zoutvlakte, hierover meer in de volgende blog.