Vlucht en aankomst in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst in Rio de Janeiro

Door: MarcZuidAmerika2011

Blijf op de hoogte en volg Marc

19 Maart 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Eindelijk na meer dan 2 maanden onzekerheid over de reis, eindelijk de KLM vlucht die ons van Amterdam naar Rio de Janeiro zou gaan vervoeren.

19 Maart om 10:10 in de ochtend vertrok ons vliegtuig van Amsterdam naar Sao Paulo.
Een 12 uur durende reis die eigelijk zo voorbij leek te gaan.
De zit plaatsen in dit KLM vliegtuig waren ruimer dan ik gewend was met andere maatschapijen en de entertaiment set bestond uit meer dan alleen film en series.
Ik heb tijdens de vlucht mijn spaans nogmaals kunnen oefenen met een taal kundig spelletje.
Erg leuk!

Aangekomen in Sao Paulo bleek dat de koffers niet automatsch overgedragen werden aan de nieuwe vlucht van de maatschapij GOAL (Rio de Janeiro - Sao Paulo)
Hierdoor hebben we nog 45 minuten aan de lopende band gestaan, wachtend op onze tassen.

Na het verkrijgen van onze tassen zijn we diect gaan inchecken voor de vlucht naar Rio de Janeiro.
Helaas was dit niet meer mogelijk, maar na aandringen door ons en door andere passagiers van dezelfde vlucht van KLM konden we toch inchecken.

Zodoende kwamen we toch dezelfde dag nog aan in Rio de Janeiro.
Met de taxi gingen we op weg naar ons hotel.
Omdat in dat weekend Barrak Obama Rio Jsneiro ging bezoeken waren er door feesten omtrent dit bezoek vele wegen afgesloten.
Hierdoor hebben we noodgedwongen een andere hotel moeten nemen die de taxi chauffeur voor ons heeft gezocht.

Ons hotel ligt in de wijk Catete, vlakbij de wijken Flamengo en Botafogo.
Via de metro (2 min vanaf ons hotel) zijn we binnen 10 minuten bij het bekende strand Copacabana of binnen 25 minuten bij de populaire wijken Ipanema/Leblon.

Het is de bedoeling tot woensdag middag in Rio de Janeiro te blijven.
Uiteindelijk zullen we via oa de Iguazu watervallen en de Pantanal in Salta belanden (Argentinie)
Vandaar uit gaan we naar de hoofdstap van Argentinie, Buenos Aires.