Aankomst Santiago de Chili - Reisverslag uit , van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu Aankomst Santiago de Chili - Reisverslag uit , van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu

Aankomst Santiago de Chili

Door: MarcZuidAmerika2011

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 Mei 2011 | ,

Na 3 mooie dagen in Valparaiso zijn Corjan ik ik nu aangekomen in Santiago de Chili.

Gisteravond, Maandag 9 mei zijn we aangekomen met bus en taxi.
Doordat er in deze regio vel protesten zijn tegen een plan voor een nieuwe dam was het laatste stuk met de taxi door Santiago een nachtmerrie, overal politie met honden, traangas, ME ect..

Gelukkig zijn we aangekomen in ons hostel...9 verdiepingen hoog!
We slapen op de 6e verdieping in een 6 persoons doorm, wel relaxt.
De nachtrust werd aleen kortstondig verstoord vannacht door een persoon die terugkwam uit de stad.
Waarschijnlijk te diep in het glaasje gekeken en teveel door elkaar gedronken, hij heeft de halve nacht zitten kotsen bij de wc, geen lekker geluid kan ik je melden :)

Nu zijn Corjan en ik aan het struinen door Santiago.
Je vind hier veel parken en pleinen her en der door de stad, iets wat ik in elke grote stad tot zover gezien heb in Zuid Amerika.

We zijn van plan om naar een museum te gaan waar de historie van het spoorwegnet van Chili te bekijken is, er is eigelijk alleen maar historie, het spoorwegnet in Chili is niet levensvatbaar, alles gaat hier per lange afstands bus, werkt echt super goed! (zouden ze in nederland een voorbeeld aan moeten nemen, veel comfort en de bus stopt vrijwel altijd in het centrum van de stad, daar is de trein niks bij!)

Tot zover mijn blog voor vandaag, foto,s van de laatste dagen Santiago bewaar ik voor thuis.
We zien allebij wel op tegen de terugreis, zeker de overstap in Lima van meer dan 12 uur :(
Nu nog even genieten!

Groeten
Marc en Corjan

  • 11 Mei 2011 - 10:08

    Erna:

    Dank voor het kunnen meegenieten van jullie ervaringen! Nog veel plezier de laatste dagen en tot ziens in het zonovergoten Nederland! Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 30833

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 22 Januari 2018

Rondreis Zuid Amerika 2017/2018

18 September 2016 - 16 Oktober 2016

Ecuador en Colombia

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Discover Madagascar

06 December 2014 - 01 Januari 2015

Backpacken Midden Amerika

03 Maart 2013 - 01 April 2013

Vietnam round trip 2013

19 Maart 2011 - 14 Mei 2011

Zuid Amerika rondreis

Landen bezocht: