Torres del Paine - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Marc Hamersveld - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: MarcZuidAmerika2011

Blijf op de hoogte en volg Marc

03 Mei 2011 | Chili, Puerto Montt

In mijn laatste verslag schreef ik over de aankomst in Puerto Natales en over het park Torres del Paine.

Dag 1:
Zaterdag 30 April hebben we de jeep, echt een monstertruck die je ook in een spel als monstertruck madness tegen zou komen :)
Met deze jeep gingen wel het wel redden!

Omdat het park naast campings niks te bieden heeft aan faciliteiten, hebben we proviant gekocht voor 3 dagen, zoals 10 liter water, chocolade, instant pasta, koffie, thee en fruit.

Daarnaast hebben we camping spullen gekocht, een kookstel, gas en matjes op om te slapen.
Good to go!

De 112 km die we moesten af leggen naar het park bestond uit 25% asfalt en de overige 75% bestond uit dirt road met veel kuilen en stenen.
Daarnaast stonden er geregelt lama,s op de weg of er stak een kudde schapen over.

Maar goed we hadden en goede auto, en we hadden geen haast :)

Na het passeren van de ingang van het park en het betalen van 30.000 Chili Peso,s zijn we naar het eerste hike parcourt gereden, deze hike was een mooie begin, ongeveer 3 uur lopen.
Deze hike heette Salto Grande, maar dat terzijde.
Deze hike kwam langs een grote waterval en als eindpunt een geweldig uitzichtpunt, dit uitzicht punt toonde een groot meer met daarachter grote rots formaties met verschillende kleuren gesteenten en sneeuw (ijs)

Na deze hike was het tijd om een slaap plek te vinden.
Omdat het toeristen seizoen bijna ten einde was waren de campings verlaten, faciliteiten waren erg echter nog wel, zoals een warme douche en toilet ruimte.
We hebben gekozen om deze nacht in onze auto te slapen, nadat we een geweldige maaltijd hadden genoten (instant pasta)

Dag 2:
Na een ontbijt van Noodles hebben we het nodige voedsel en drinkwater verzameld in de rugzak, en zijn daarna op weg gegaan voor een hike van 8 uur.
Deze hike zou ons brengen bij het uizichtpunt van de 3 torens, de mooiste rotsformatie van het park.

In de eerste kilometers kwamen een groep tegen, deze bestond uit 2 Amerikanen, 1 Zwitserse en 1 Duitser.
Hier hebben we de eerste 3 uur mee opgetrokken, erg leuk!
Vooral de eeuwige discussie wie de meeste bagage moest meedragen van de groep :)

Deze groep zou op een camping, onderweg op deze hike verblijven, hier hebben we afsheid van genomen 1 uur voor het uitzichtpunt.
Het laatste uur die Corjan en ik hebben afgelegt waren extreem steil en rotsachtig en winderig.

Deze beproeving was de moeite waard, de 3 torens, zoals deze rots formatie heet was adembenemend.
Zoals alle dagen die we in het park verbleven, was deze dag ook zonnig en zonder regen, prima weer voor een goed uitzicht en mooie foto,s

De terugweg was zwaar, het constant dalen kostte veel energie, en Corjan veel pijn in zijn knien, deze had verzuimd om hiking schoenen te kopen in de stad en was op zijn gympen de hike gaan lopen (eigenwijze aap)

Na deze dag hebben we een camping opgezocht en hebben daar onze tent opgezet.
De matjes bleken wel erg dun, dit zorgde ervoor dat je meerdere malen per nacht wakker werd, dit omdat je praktisch op de grond lag.

Dag 3:
Over deze dag kan ik vertellen dat we 2 korte hikes hebben gelopen, El Condor Hike, uitzichtpunt boven op een bergformatie en een hike waarbij we de gletjes bij de Grey lake konden zien.
Deze laatste hike was zwaar, dit omdat de wind hier tussen 2 bergtoppen gaat en de windkracht hier enorm was.

Dit waren de belevenissen in een notendop, zie de foto,s voor een mooie impressie van dit park.

ps: We zijn na een vliegreis van 2 uur weer in het saaie Puerto Montt, hier is echt niks te doen...berhalve dan het schrijven van de blog.
Morgen gaan we noordwaarts.

Marc

• 04 Mei 2011 - 07:39

Bob:

Wel even wat anders dan Displayweg 8. Veel plezier nog op de rest van je reis.

• 04 Mei 2011 - 17:47

Haakie:

Vette foto's zeg!!

• 04 Mei 2011 - 21:15

Gerard.:

Hoi, Marc en Corjan.
    Een mooi verslag met de jeep in het zuidelijkste en ook koude gebied van zuid-amerika. Het kost natuurlijk veel energie, maar het fantastische uitzicht en de beleving van het moment maakt alles goed.De foto`s geven een indrukwekkend beeld van de bergen en gletchers. Dat zal je niet gauw meer vergeten in je verdere leven. Jullie maken wel uitersten mee; eerst de drukte en warmte in de grote stad en nu de eenzaamheid , de kou en verlatenheid van dit paradijselijke gebied. Zo`n jeep heb je daar echt wel nodig zeker. Krijg je ook nog een extra jerry-can met benzine mee, want als je zonder brandstof komt te staan, is Leiden in last. Vandaag is het dodenherdenking van de tweede wereldoorlog en morgen bevrijdingsdag. Mama en ik gaan dan met de trein naar Kampen en misschien ook Zwolle om daar eventueel de feestelijkheden mee te maken. Aanstaande zondag speelt Ajax tegen Twente in de bekerfinale.En de zondag erna speelt ajax weer tegen Twente en nu om het kampioenschap van Nederland.PSV is al uitgeschakeld.
    Nou, verder de hartelijke groeten van ons en blijf genieten daar. Gerard.

• 05 Mei 2011 - 12:02

Jos:

Klinkt goed. Ook vette jeep trouwens. Veel plezier verders.